R. Kelényi Angelika: A ​grófnő árnyékában ~ Az ártatlan 1. ~

A közelgő Párizsi nő (Ártatlan 3.) megjelenésének apropójából álltam neki a sorozatnak, annyi jót hallottam már moly társaimtól, hogy nem szerettem volna kimaradni a könyv adta élményből. Nagyon jól tettem, hiszem Angelika világa magába beszippantott. Rá kellett jönnöm, hogy lehet még újat alkotni a történelem sötét bugyrairól írva.

Köszönöm a Blogger-hétben részt vevőknek, hogy ennyire lelkesen mutatták be az Ártatlan sorozatot, aminek a hatására elolvastam az első részt, A grófnő árnyékábant.

R. Kelényi Angelika, Terézanyu-díjas írónő 17. század elején játszódó regénye kalandos, izgalmas és vérfagyasztó történetet mesél el. Ahogy azt már megszokhattuk, írása nem nélkülözi a romantikát, a politikai cselszövést és a korhű történelmi háttér megjelenítését sem.

Fülszöveg:

1609 októberében Fabricius Flóra, a pozsonyi orvos lánya Báthory Erzsébet udvarába érkezik, hogy megkeresse eltűnt nővérét. Ha tudta volna, mi vár rá, talán útnak sem indul. Ám hamarosan megtanulja, semmi sem az, aminek látszik, és semmi sem biztos, csak a halál. Ki mozgatja vajon a szálakat? Ki az, aki befolyásolja az eseményeket, és a gyilkolástól sem riad vissza? Minden erejére szüksége van, hogy legyőzze az akadályokat és kibogozza a sötét titkot, melyet a csejtei vár falai rejtenek. Egyetlen emberre számíthat csupán, az Itáliából érkezett, kétes jellemű, mégis rendkívül vonzó férfira, akiről azt sem tudja pontosan, hogy kicsoda, és azt sem, miért segít neki.

Értékelésem: 5/5 csillag

In medias res kezdéssel indul Flóra története. Számomra ez a rokonszenves szerkesztésmód, nem szeretem, ha egy könyvnek vontatott az eleje. Amondó vagyok, ha az első 50 oldallal meg tud győzni a szerző, hogy érdemes végig olvasni a regényét, akkor a legjobb kezdés a dolgok közepébe vágás. Ha beindul a biznisz, akkor nincs megállás, ezt értem a történelmi témájú könyvek olvasására. Elkezdtem Budai Lotti Shirzan szerelme című művével, azóta is keresem a régi kor mozzanatait felelevenítő témájú regényeket. Számos fordulat, humor és kaland cifrázta Flóra életét a kastélyban.


A grófnő árnyékában elsősorban Báthory Erzsébet miatt vált kedvenccé. A grófnő alakját rémséges és kegyetlen tettek legendái övezik, amelyek mára úgy váltak világszerte ismertté, mint a vámpírszerű borzalmak jelképei. Számos könyv, film és videójáték is megörökítette ezeket a legendákat, de az igazságra a mai napig nem derült fény.

A történelmi korszak ábrázolása számomra hitelesnek tűnik, mindent megtudhatunk a 17. századi magyar viszonyokról, megspékelve egy kis kalandos romantikával. Ez a három alkotóelem adja meg az ízét a regénynek. Mindehhez hozzáadott az írónő egy ártatlan lányt, Flórát és a sármos Lorenzo Mariani vitézt. Kettejük kapcsolata elsősorban Dorka megkeresésére fokuszál, de aki olvasta már a regényt, annak nem kell elmondanom, hogy nincsenek véletlenek. Lorenzo Mariani véletlenül mindig ott van, ahol Flóra is, és minden esetben megmenti a lányt a bajba jutástól. Néha fennhéjázó stílusától a falnak mentem volna, de akkor mindig egy poénnal igyekezett ezt elviselhetőbbé tenni. Összességében nagyon megszerettem a karakterét, és illett a történetbe Flóra mellé.

Amikor megálltam az olvasás közben, és becsuktam a szememet, előttem volt a grófnő alakja, a tekintete, a vár, az udvartartás, a cselédek, a nyomozás minden mozzanata és a fogadó is. Annyira hiteles rajzot kaptam az összes eseményről, alakról, hogy el tudtam mindent képzelni, és így még közelebb került hozzám Angelika regénye.

Vajon miért csak azoknak a lányoknak veszett nyomuk, akiket paráznaságon kaptak? Kulcsfontosságú ez a kérdés a történet előrehaladtával. Az 1600-as években az ártatlanság szimbolizálta a tisztaságot. Egy fiatal lány csak ezzel az erénnyel mehetett férjhez, ha folt esett a becsületén, nem kellett egy tisztességes férfinak sem.

Ajánlom mindenkinek:
  • Aki kíváncsi egy másik szemszögből is az egykor virágzó Csejte történetére.
  • Aki kalandra és vele együtt romantikára vágyik.
  • Aki el szeretne tűnni a 17. században Báthory Erzsébet udvarában.
  • Aki szereti a krimit, akad benne bőven.

Egyre jobb könyveket olvasok hazai szerzőktől. 
Köszönet ezért az Álomgyár Kiadónak, hogy elhozta nekünk ez a csodát.

R. Kelényi Angelika utánozhatatlan írói stílusával és a mindent elsöprő történettel vett le a lábamról 448 oldalon keresztül. 

Képi illusztráció

Báthory Erzsébet

Flóra

Lorenzo Mariani

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az 
~ Adry ~

R. Kelényi Angelika

A sorozat részei: 




Felkeltettem a kíváncsiságodat? 
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!