Lana Millan: Raziel

Egy angyal az élet küszöbén

Lana Millan új könyvét már nagyon vártam, amikor először hallottam a híreket a témájáról, bevallom, kicsit tartottam tőle, mostanában nagyon ritkán olyasok fantasyt, így nem tudtam, pontosan mire számítsak ebben a regényben. Összességében nézve a történetet, kellemesen csalódtam. A borítója teljesen levett a lábamról. Az egyszer biztos, hogy minden tekintetet bevonz. Kérdés, hogy a tartalma is ennyire vonzó-e, mint a borítása? Már ezért a kérdésért érdemes kézbe venni és elolvasni.


Fülszöveg:

Ismered a viccet, amiben a bukott angyal, a KitKat-mániás démon és egy hősszerelmes bolti eladó a Tudás Könyvének keresésére indul? Nem? Nem csoda, hiszen ez nem vicc. Raziel a Tudás Könyvének őrzője, a legfelsőbb misztériumok és titkok angyala. Vagyis csak volt. Valami történt. Lélegzik, és ver a szíve, miközben Nevada tűzforró sziklái között kinyitja a szemét. Emberré vált. Lehetne még ennél is rosszabb a helyzete? Lehet, és lesz is. Amikor eltűnik a Tudás Könyve, üzletet ajánlanak neki: ha segít megtalálni, visszakaphatja a szárnyát. Segítőként egy pimasz démont varrnak a nyakába, hogy aztán együtt vágjanak neki Amerika vadregényes tájainak. Kalandos útjuk során Raziel felfedezi magában az elszánt harcost, a féltő barátot és az esendő embert. Lana Millan második regénye egy izgalmas mese, ami akár igaz is lehetne.

Értékelésem: 4/5 csillag

A könyv alaptémája nagyon telitalálat volt. Imádtam, hogy egy angyalt küldtek az égből a híres Tudás Könyvének a megtalálására és ezáltal az egész emberiség megmentésére. Razielt teljesen másmilyennek képzeltem el, mit ahogy a lapokból megismertem. Ilyen lenne egy angyal? Vagy csak az emberi testben lett ennyire hisztis, elviselhetetlen? Néha jól megráztam volna, hogy a küldetésével foglalkozzon, ne a környezetével. Az ő karaktere volt a regény kulcsa, mégis a legellenszenvesebb figurává vált szememben. Ki nem állhatom, ha valaki ennyire nyafog, és még keresi is a bajt mellé.  Bevallom, drukkoltam, hogy visszakapja a szárnyait, és Belader oldalán megtalálja a boldogságot. Egyszer sem mondta ki, de érződött, hogy erre vágyott titkon, de hogy kiderüljön, ez megtörténik-e, ahhoz mindenkinek el kell olvasnia Lana Millan legújabb regényét. A legszimpatikusabb karakter Belader volt, aki ebben a regényben az ügyeletes sármos rossz fiú. Szerelem első látásra volt számomra a démon, akiben nem láttam egy cseppnyi gonoszat sem. A küldetését teljesítette a Földön. Rengeteg kalandba keveredtek Raziellel, melyeket javarészt a lánynak köszönhetett.


A regény humorban sem mondható szegénynek, ezt az Uriel, Raziel és Belader hármasnak köszönheti. A két férfi külön-külön is szórakoztató, de együtt még jobban érvényesül a nyers humor. 

Megismerhettük az emberi gyarlóságot, esetlenséget, kapzsiságot, hogy a megszerzett tudás hova juttatja el a teremtés koronáját. Félelmetes egy faj vagyunk. 

"Az emberi érzések fájdalmasak és zavarosak, mégis mérhetetlenül gyönyörűek."

Amikor az utolsó oldalhoz értem, azt hittem, hiányoznak lapok a könyvből, mert annyira be nem fejezettnek tűnt, amitől egyből ideges lettem. Így tűkön ülve várom a folytatást, amiben fény derül még számos kalandra a kedvenc hármasomtól. A történet elbírná akár a trilógiát is. 

Elsősorban azoknak ajánlom, akik szeretik a urban fantasyt és a YA (YoungAdults) könyveket. 

"Az urban fantasy műfaj helyválasztási szempontjának lényege, hogy valós környezetbe helyezzen fantasy elemeket és nézőpontokat, mely által kialakul a konfliktus a valós emberi szokások és a természetfeletti elemek összekapcsolódása során, ez által előidézve a környezet változását és a benne élők fejlődését. A természetfeletti elemek széles választékát lehet ezen történetekben alkalmazni, kezdve az idegen lények érkezésétől, a már jó ideje velünk együtt élő más fajok felfedezésén át az alternatív világok létezéséig, mely megoldások mind oda vezetnek, hogy az addig ismert és alkalmazott szokásrend felborul, és beindítja az eseményeket a karaktereknél és a világfelépítésben is." Forrás: ITT érhető el!

Köszönöm az Atheneaum Kiadónak az olvasási lehetőség és a bizalmat.

Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az
~ Adry ~

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!