J. K. Smith: Ismert ​ismeretlen


Már nagyon vártam az írónőnek a legújabb regényét, ahogy az első könyvét, ezt is röpke egy nap alatt olvastam el. Egyik barátnőmnek meséltem, annyira jó, hogy egy olyan napon álltam neki, amikor nem kellett sehova sem mennem, mivel munkaszüneti nap volt. Vétek lett volna Lívia és Tom történetét a napi nyolc órás munkámmal megszakítani. Olvastam, olvastam, mert a lendület vitt előre, de közben nem akartam, hogy véget érjen ez a tündérmese is. 

Lássunk, miről is szól a könyv, a fülszöveg a következőképpen mutatja be:

Albertfi ​Lívia élete tökéletesnek tűnik. Fiatal kora ellenére egy jól menő étterem tulajdonosa, látszólag mindene megvan: szerető család, egy férfi, akivel éjjelente megosztja az ágyát, nagyszerű alkalmazottak, akik olyanok számára, mintha a második családja lennének. De egyik napról a másikra minden összeomlani látszik körülötte. Líviát megcsalják, szülei házasságában több évtizedes titok bukkan a felszínre, nővére és gyerekei élete pedig veszélybe kerül. Egyetlen dolog tartja a felszínen a lányt, a mások által furcsának talált megrögzöttsége, a sportfüggőség. Beragadt élethelyzetéből egy Ausztrália melletti varázslatos kis szigetre szóló meglepetésút zökkenti ki, ahol egy váratlan találkozás gyökeresen megváltoztatja az életét. Thomas Kallio híres színész. Nők ezrei rajonganak érte, az egész világon ismerik. Menyasszonya egy gyönyörű, fiatal modell, a férfi mégis másra vágyik. Egy hirtelen döntés és egy merénylet miatti kényszerpihenő hatására az ő élete is fenekestül felfordul. Ez a két ember a legnagyobb zűrzavar közepette talál egymásra, majd váratlanul elveszítik egymást, és még csak nem is sejtik, milyen láthatatlan szálak kötik őket össze.

A sors útjai kifürkészhetetlenek, de vajon az ő esetükben kegyes lesz a sors? Viszontlátják még egymást az életben? Összeegyeztethetők egy amerikai filmszínész és egy magyar étteremtulajdonos lány hétköznapjai? A szerelem minden akadályt legyőz?

J. K. Smith, a Szerelem hirdetésre című nagysikerű könyv szerzője második regényében ezekre a kérdésekre keresi a választ, a tőle megszokott humorral és szerethető karakterekkel.
Lívia: Ha van egy gépkapcsod, akkor mindent megtudsz oldani.


Értékelésem: 5/5 csillag

Egy olyan könyv, amit ilyen gyorsan olvasok végig, csakis ötcsillagos lehet, mint a legjobb szállodák minősítése. 

Ismét egy tündérmesét olvashattunk J. K. Smith tollából. 

Az első oldaltól kezdve jelen voltam az Ismert ismeretlen kulisszái mögött. Úgy éreztem, hogy én is egyike vagyok hol Lívia barátainak, hol pedig a családtagjainak. Ismét egy talpraesett karakán női főszereplőt alkotott meg J. K. Smith, ahogy a Szerelem hirdetésre című könyvében Korit sem kellett félteni, úgy Líviát sem ejtették a fejére. Ahogy oldalról oldalra jobban megismertem őt, valahol az írónőt fedeztem fel a jellemében. 

Lívia személyében a mai nők álmaira, vágyaira ismertem rá. Sokan vagyunk, akik ennyire függetlenek vagyunk, vagy éppen azok szeretnének lenni. Van az az élethelyzet, amikor a boldogságunkért fel kell áldozni a büszkeségünket, az önállóságunkat. Vajon képes lesz erre ő is? Olvassátok el a könyvet, és megtudjátok. Az utolsó oldalak is hatalmas meglepetéseket rejtenek. Amikor már azt hittem, minden happy, akkor jött egy újabb csapás, és reménykedhettem elölről, és ez így ment periodikusan végig a történeten. 

A regény humorban gazdag, és ezáltal mondatról mondatra szórakoztat, mint egy szombat esti parti. Nincs benne felesleges dráma, minden alkotóelemből pont annyit tett bele az írónő, amennyire éppen szükség volt. Így született meg ez a szórakoztató történet, aminek komoly mondanivalója van, mint például:
1. Lehet élni online világ nélkül, de nem érdemes. Tetszett, hogy Lívia élből hátat fordított ennek a világnak, és ő offline tudott maradni. 
2. Az önálló, független női maszk mögött komoly problémák húzódhatnak meg. 
3. Hiányoznak a mai világból a Líviához hasonló nők, akik tudják, mi az életcéljuk, és kiállnak másokért. 
4. Az inspiráló karakterek sokaságát láthatjuk közel 400 oldalon. 

A könyv eleje kicsit kusza volt számomra, nem volt egyszerű rájönnöm, ki kivel van, és hogy ez a sok mellékszál majd egyszer összefut, és egy szálon fut majd a történet végéig. Igazam lett! Minden szál Líviához vezetett. 

J. K. Smith legújabb regényét ajánlom mindenkinek, aki szereti a romantikus, humoros történeteket. Kíváncsian várom már az ősszel megjelenő könyvet. Az írónő neve nálam egybeforrt a humoros tündérmesékkel. A borító mellett sem tudok szó nélkül elmenni, mert vidám színeinek köszönhetően elhozta nekem a várva várt tavaszt. 

Köszönöm a Kiadónak az olvasási lehetőség és a bizalmat. 



Az írónő eddig megjelent könyve: Szerelem hirdetésre



Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

~ Adry ~



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!