Molnár T. Eszter: Szabadesés

Molnár T. Eszter tehetséges magyar írónő. A Szabadesés című regénye az első felnőtteknek szóló írása 2017-es könyvhétre jelent meg. Korábban ifjúsági regények által ismerhettük meg őt pl.: Stand ​up! Egy majdnem normális család. Sokunkban ismerős lehet a neve még az Első című antológiából is, ahol számomra meghökkentő történeteket olvashattam az első szexuális élményről. 


Kép forrása: www.pagony.hu oldal
Fülszöveg: 


Walter Beckert, a híres heidelbergi tudóst holtan találják a háza pincéjében. Fiatal felesége, Magdalena azt állítja, önvédelemből szúrta le, azonban vallomása ellentmondásos, és drogos múltja is ellene szól. Csak Peter Brenner, a sztárügyvéd hisz neki, ám neki is csupán lépésről lépésre sikerül elnyernie a különös nő bizalmát. Peter számára lassan világossá válik, hogy egy rendkívüli gyilkossági üggyel van dolga, ezért mindent kockára téve olyan nyomokat kezd követni, melyekről a rendőrség nem akar tudomást venni.



Molnár T. Eszter: Szabadesés
PRAE.HU / Palimpszeszt Kulturális Alapítvány, 2017
332 oldal. 

Jót és rosszat egyaránt: 

Nem volt rossz a könyv, de nem kötött le teljesen, tudtam mellette mást is csinálni, nem volt bennem az az érzés, hogy mindent félre tegyek csak azért, hogy faljam az oldalakat. Elolvastam!
Ebben az esetben a borító kicsit becsapott, figyelemfelkeltő és magával ragadó a tervezés, és azt sugallja, hogy vegyél a kezedbe, én így is tettem, és csalódnom kellett egy kicsit. Érezhető, hogy első felnőtt regénye ez az írás az írónőnek. Találtam benne olyan részeket, ami lekötött, de összességében egysíkú volt sajnos. Sok krimit olvastam már eddigi életem során, és mind hasonló volt egymáshoz, épp ezért kellett volna egy olyan nagy dobás, ami különlegessé, egyedivé teszi ezt, az alap téma itt is jónak indult Egy gyilkossággal indít, ami mögött olyan bűncselekmények húzódnak meg, amin csak néztem, de közben logikusan jöttek elő a képkirakó részei. Péter a jogász nyomozza ki Beckertné életét, múltját és a jelenét egyaránt, ezzel saját életét is veszélybe sodorja, talán a legütősebb része ez a könyvnek.
Hétköznapi szereplők jelennek meg a könyvben a mai Németország területén. Talán a semlegesség az, ami globálisan lapossá teszi ezt a krimit. 
Az írónő zsenialitása ott mutatkozott meg, amikor (számomra) érdektelenné vált a cselekmény, jött egy olyan fordulat akár Péter magánéletében, vagy a nyomozás során, hogy felkaptam a fejemet és folyattam az olvasást, mert érdekelni kezdtek a továbbiak. Az apró türkök, közhelyen tartották fenn benn az érdeklődést időről időre. Valamiért mégis oda lettem szögezve a lapokhoz. 

A tehetséges magyar író erre is képes. 



- Hogy újra olvasom-e a könyvet? 
- Nem valószínű. (A molyon négy csillagot adtam a fent leírtak alapján.)

Egyszerű krimi szeretőknek ajánlom ezt a könyvet.



Köszönöm mindenkinek aki olvassa az értékeléseimet!
@adrykacska

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!