Fekete Judit: Az őrület határán

Kálmán Lili munkanélküli naplója


Fekete Judit: Az őrület határán
Könyvmolyképző Kiadó, 2017. 
192. oldal

Fülszöveg

Lili egy menő multinál dolgozik, és talpraesett marketingesként megszokta, hogy minden problémát gyorsan megold. Csakhogy egy nap behívják a tárgyalóba, és bizony, AZT a hírt közlik vele.

Munkanélküli lett.

Nincs mese, ideje új állás után nézni.

Fergeteges rodeó indul a magyar valóságban.

Elgondolkozik, legyen-e belőle aloe vera mlm ügynök, vagy elfuserált cukrász. Sofőr. Virágáruslány. Hallgasson-e a volt kollégára, aki felhívja a Nagy Ötlettel?

Várjon az igazira vagy vállaljon átmeneti munkát? Adja fel az álmait? És az elveit?

Miközben naplót ír, vagy épp lelkesen blogol, mellékesen várja a nagy Őt is, de főleg kicsiket talál.

Ám az Élet gyakran meglepőbb, mint gondolnánk…

A hol szomorkás, hol kacagtató történet üdítő színfoltja nemcsak a hazai könyvpiacnak, hanem lelket feltöltő olvasmány mindazoknak, akik épp hasonló cipőben járnak.

Részletért KATT. ide!


Nagyon találó a képen látható "Hogyan tovább?" kérdés! Mindenki járt már Lilihez hasonló cipőben. Tudjuk, hogy munkát találni nem könnyű feladat, ha fiatal az ember akkor azért, ha meg nem akkor pont azért. Ki így élni meg ezt az átmeneti időszakot, ki meg úgy. Van akire azonnal rásül a "munkakerülő" sztereotípia, csak mert olyan a külseje, vagy nem a szintjének megfelelő állást pályáz meg. Nem tudhatjuk, de mi magyarok nagyon gyorsan tudunk általánosítani, hogy ki miért nem dolgozik. Lusta, trehány, hanyag és még sorolhatnám holnaputánig. 

A főiskoláról kikerülve átéltem ezt én is, hónapokon keresztül "mentem" és kerestem a munkát. Rengeteget koppantam, mert a pályázatok 90%-ról semmi visszajelzést nem kaptam, pedig mindegyikre külön átírtam az önéletrajzomat, és az "odavaló" tudásomat domborítottam ki jobban, bízva abban hogy felfigyel valaki rám, és végre mehetek állásinterjúra.. Amikor kezdtem volna feladni, akkor jött velem szemben egy állás, ahol egy évig hasznos tagja lehettem a csapatnak, majd váltottam egy jobb állásra, ahol már negyedik éve vagyok, azt hiszem ezzel meg is találtam a tutit (remélem). 

Ennyit az én keresgélésemről! :) 

Talán egyszer majd egy másik bejegyzésben megírom, hogy hogyan lettem könyvtáros és miért is szeretem annyira


Visszatérve a könyvre ... egy könnyed laza olvasmányra vágytam a napi teendők végeztével. Teljesen jó is volt erre, de ennél mégis többet kaptam Fekete Judit tollától. Napló írás készteti az embert arra, hogy mindegy egyes nappal el tudjon számolni magának, így érdemben hasznosan telnek el a napok. Lili sokat próbálkozott, hogy sikerüljön újra elhelyezkedni a munkavilágában, de sikertelenül, vagy túl magasan volt az a bizonyos léc neki, vagy csak nagyon nem akart összejönni semmi. Végeredményben ugyan az a kettő. Ez a napló arra a legjobb példa, hogyan legyél valaki otthonról a karosszékből. Hogyan teremtsd meg önmagadnak a biztonságos anyagi forrást a saját tudásod alapján. Egy későbbi sikeres vállalkozás szárnypróbálgatásait követhettük nyomon közel féléven át. Újból csak bebizonyosodott, hogy a médiának és az internetnek hatalma van mindenki felett, ennek köszönhette Lili az új állását.  


Tévé nézés központi szerepet kap a könyvben. Lili a tévé előtt találja meg a vigaszt és a pillanatnyi boldogságot. Majd ahogy barátainak köszönhetően egyre kevesebbet ül le oda, jönnek a ötletek, hogy mihez szeretne kezdeni az életével. Leírja azoknak az állásinterjúknak az élményeit amiket részt vett, ad a többi munkanélkülinek egy cégképet, és ezzel elindul az a bizonyos média lavina, amiből nincs kiszállás. 

Többet nem is szeretnék mondani, mert a végén spoileres leszek.

Széleskörben ajánlom mindenkinek, mert előbb utóbb mindenkit érinthet ez a téma!

Ha kedvet kaptál Fekete Judit könyvéhez akkor ITT (katt. ide) megrendelheted. 

Köszönöm a kiadónak és az írónőnek


@adrykacska

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!